وضعیت فروش مستقیم چند سطحی در سطح جهانی
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
وضعیت فروش مستقیم چند سطحی در سطح جهانی
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:6 | بازدید : 802 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

وضعیت فروش مستقیم چند سطحی در سطح جهانی

طبق آمار «انجمن فروش مستقیم» هر هفته بیش از 150،000 نفر از مردم دنیا به شرکت های فروش مستقیم چند سطحی  می پیوندند! دو درصد از جمعیت آمریکا و به همین میزان در استرالیا وآفریقای جنوبی به کار فروش مستقیم چند سطحیمشغول اند. در این میان، فروش مستقیم چند سطحی،  1% جمعیت بریتانیا و مکزیک، 3 % جمعیت ژاپن و 4% جمعیت کانادا را به خود مشغول کرده است. در تایوان که یکی از فعالترین کشور های دنیا در زمینه بازاریابی شبکه ای به حساب می آید، 18% از جمعیتش شاغل در این تجارت هستند.

 

 

 

گسترش جهانی بازاریابی شبکه ای بسیار چشم گیر است. در طول 2 سال بعد از شروع این تجارت درچین،شرکت تیانشی، که در کار فروش گیاهان دارویی چینی است، 3.5 میلیون توزیع کننده را به خود جذب کرده است. دامنه فعالیت این شرکت به روسیه هم گسترش پیدا کرد و توانست در طول یک سال 40000 توزیع کننده دیگر را به خود جذب کند. بازاریابی شبکه ای در هند و آسیای جنوب شرقی هم رشد چشمگیری داشته است.

 

 

 

×      گردش مالی فروش مستقیم چند سطحی در دنیا نزدیک به 120 میلیارد دلار می باشد و در حال گسترش به مرز 150 میلیارد دلار می باشد. بازار فروش مستقیم چند سطحی آمریکا به تنهایی نزدیک به 30 میلیارد دلار گردش مالی دارد( در سال 1992 این رقم چهارده میلیارد دلار بوده است). این در حالی است که ژاپن نیز  نزدیک به 23 میلیارد دلار در این زمینه گردش مالی دارد سهم آلمان و فرانسه هرکدام به ترتیب 3.7 و 2.4 میلیارد دلار می باشد. برزیل و مکزیک نیز به ترتیب 8.04 و 4.82 میلیارد دلار در این بازار سهم دارند

 

 

 

×      تعداد توزیع کنندگان شاغل در فروش مستقیم چند سطحی در سراسر دنیا نزدیک به 75 میلیون نفر می باشد. از این تعداد نزدیک به 16 میلیون 500 هزار نفر در آمریکا مشغول به این حرفه می باشند. در تایوان حدوداً 4 میلیون 500 هزار ، تایلند 10 میلیون و اندونزی 5 میلیون 500 هزار نفر به این کار مشغول هستند

 

 

 

×      مردمانی از همه نژادها ، چه مرد و چه زن به کار فروش مستقیم چند سطحی مشغولند. نسبت تعداد زنان به مردان در این تجارت چهار به یک می باشد. افراد سالخورده حدود 5 درصد و افرادی که از لحاظ فیزیکی ناتوانند حدود 8 درصد بازار این تجارت را تشکیل می دهند

 

 

 

در آخرین آمار ارائه شده توسط فدراسیون جهانی فروش مستقیم  در سال 2010، میزان خرده فروشی، تعداد فروشندگان، درصد حضور زنان و درصد سیستم های به کار رفته اعلام شده است. درمیان این مناطق که به چهار دسته تقسیم شده اند، قاره آسیا با میزان خرده فروشی 49 میلیارد و 628 میلیون دلار و  37،194،695 نفر فروشنده در صدر می باشد.

 

در آمار ارائه شده ی سال گذشته اسامی 53 کشور به چشم می خورد در حالی که در آمار جدید نام 63 کشور وجود دارد. این تعداد نشان دهنده رشد فروش مستقیم در سطح جهانی می باشد.

 

اسامی کشور های اضافه شده به قرار زیر می باشد:

 

بلغارستان، یونان، لوگزامبورگ، کاستاریکا، السالوادور، هندوراس، اروگوئه، چین و اسلواکی می باشد.

یکی از کشور هایی که بیشترین رشد را داشته است کشور چین می باشد که هم اکنون بعد از آمریکا و ژاپن در رده سوم قرار گرفته است. این در حالی است که قوانین فروش مستقیم در دسامبر 2005 در چین تصویب شده است.
 



موضوعات مرتبط: آمارهای جهانی , ,

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 562
:: بازدید سال : 1796
:: بازدید کلی : 27544